Perussuomalaisten uutiskirje

Perussuomalaisten ministeriryhmä

Eläkeläisten asumistukea ei leikata

Perussuomalaiset ovat ministeri Hanna Mäntylän johdolla muuttaneet hallituksen aikomusta leikata eläkeläisten asumistukea. Eläkeläisten asumistuki säilyy nyt ennallaan ja lisäksi takuueläke nousee – kiitos Perussuomalaisten. Me olemme hallituksessa pitämässä myös kaikkein pienituloisimpien puolia.

Oppositio yrittää niittää kunniaa kyseisistä päätöksistä. SDP:llä tai vihreillä ei kuitenkaan ollut osaa eikä arpaa niissä pöydissä, joissa päätökset tehtiin. Viime kaudella SDP lupasi takuueläkkeeseen korotuksen, mutta puolue ei koskaan pitänyt lupaustaan. Tarvittiin Perussuomalaiset hoitamaan sekin asia kuntoon.

Perussuomalaiset pyrkivät saamaan pikakäännytykset Suomen ja Ruotsin väliselle rajalle

Ministeri Hanna Mäntylä esitti tällä viikolla hallituksen maahanmuuttotyöryhmän kokouksessa turvapaikanhakijoiden pikakäännytyksiä Ruotsin vastaiselle rajalle. Ruotsi on turvallinen maa ja pikakäännytysten tulee olla mahdollisia myös meillä – kuten Norjassa. Perussuomalaiset vaativat, että tämä asia selvitetään nopeasti ja toteutetaan.

Kun Perussuomalaisten esitys tuli julkisuuteen, pääoppositiopuolue SDP kiirehti heti lyttäämään sen. Puolue haluaisi pitää ovet auki kaikille Suomeen haluaville. Kansanedustaja Nasima Razmyar ilmoitti, että pikakäännytykset olisivat kalliita ja vastuuttomia, ja toivoi, ettei muu hallitus ajattele Mäntylän tavoin.

Perussuomalaiset eivät tästä tietenkään hätkähdä. Meidän mielestä kallista ja vastuutonta olisi olla toimimatta tässä tilanteessa. Turvapaikanhakijavirta Suomeen täytyy saada pysähtymään, ja siihen tavoitteeseen pääseminen vaatii lisää toimenpiteitä.

Hallitukselta tukea Saloon Microsoftilta irtisanottujen työllistymiseksi

Hallitus on työministeri Lindströmin johdolla päättänyt myöntää 22 miljoonaa euroa Saloon tukeakseen alueen työllisyyttä. Hallitus tukee alueen talouden elpymistä rahoittamalla jo toimivien yritysten kasvua, houkuttelemalla uusia investointeja sekä edistämällä uuden yritystoiminnan syntymistä.

Salon seudun viime vuosien työpaikkamenetykset ovat olleet poikkeuksellisen äkillisiä ja rajuja. Lisärahoituksella autetaan Microsoftilta irtisanottujen työllistymistä ja yrittäjäksi ryhtymistä.

Perussuomalaiset AECR-puolueryhmään Euroopassa

Perussuomalaiset liittyivät eurooppalaisten konservatiivi- ja reformistipuolueiden kattojärjestöön AECR:ään (Alliance of European Conservatives and Reformists) viime viikonloppuna Tunisiassa pidetyssä kokouksessa. Liittyminen lujittaa entisestään puolueemme kansainvälisiä suhteita ja vahvistaa vaikutusvaltaamme Euroopan tason yhteistyössä.

AECR-ryhmään kuuluu jäseniä 20 eri maasta, joista osa kuuluu Euroopan unioniin, osa ei. Lisäksi ryhmällä on alueellisia kumppaneita mm. Australiassa, Kanadassa ja Yhdysvalloissa

Kirjoitettu 21.11.2015